vrijdag 15 februari 2013

Tutorial schaatsen haken

Hallo blogdinnen,
 
Wat een leuke reacties kreeg ik op mijn gehaakte schaatsen van gister zeg !!
En omdat een aantal van jullie graag willen weten hoe ik ze gemaakt heb,
ben ik aan de slag gegaan om er een tutorial van te maken.
Eerst nog even een ander kaartje wat ik heb gemaakt met deze schattige schaatsen.
Met hetzelfde materiaal als de kaart van gister.
Alleen de tekst Hartelijk Gefeliciteerd in het wit komt niet zo heel goed over op de foto.
 
Hier de uitleg
1. Je hebt nodig : haakkatoen, paperclips, haaknaald, tang
2. Knip het rechte stuk van de paperclip af met de tang.
Maak een lusje in je katoen en doe dat om je haaknaald.
3. Begin aan de dichte kant van de paperclip. Haak vaste.
Steek je haaknaald door de paperclip, haal de draad op door de paperclip heen, haal nóg een draad op en haak deze door de 2 lussen heen.
4. Afhankelijk van de grootte van je paperclip en de dikte van je katoen, haak je een aantal vasten.
In dit voorbeeld zijn er 8 gehaakt.
5. Maak aan het eind één losse steek, keer je werk om en haak weer 8 vasten terug.
6. Aan het eind wéér een losse.
7. Draai je werk om en haak 4 vaste, daarna weer één losse en haak er weer 4 terug.
8. Maak de lus wat groter en haal de draad er doorheen om af te hechten.
Trek even aan het begin van de draad en knip deze kort af.
9. De schaats is klaar.
 
Nou, ik heb ook weer wat geleerd (een collage maken haha).
Het kost wat zweetdruppels, maar dan heb je ook wat LOL.
Ik hoop dat jullie dit een leuke en duidelijke tutorial vinden.
Zijn er nog vragen, stel ze dan gerust.
En natuurlijk vind ik het erg leuk als ik binnenkort van jullie kaartjes zie waarop deze leuke schaatsjes te zien zijn.
Laat het me even weten als je iets geplaatst hebt, dan kom ik zéker even langs.
 
Inmiddels is hier de zon gaan schijnen, ik denk dat ik maar even heerlijk met de hond ga wandelen.
 
Fijn weekend alvast !
Groetjes, Marjan
 


11 opmerkingen:

  1. heel erg leuk bedacht, echt grappig xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooie kaart, ook al ben ik de sneeuwrotzooi al lang zat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En weer een mooie kaart, leuk! Het is soms zo moeilijk om alles goed op de foto te krijgen, in het echt is hij altijd mooier.
    Wat leuk dat je een beschrijving van de schaatjes hebt gegeven, ik heb hem opgeslagen, dank je wel.

    liefs Hanny♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor je uitleg, ik heb het idee opgeschreven.groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoi Marjan, ik weet niet of dit het 2de berichtje is wat je krijgt, maar blogs liep weer vast. Ik vind je kaartje schattig met die gehaakte schaatsjes, lief dat je er een tutorial van hebt gemaakt, bedankt, groetjes en een fijn weekend, Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou, ik ga toch voor de persoonlijke les, ha ha. Heb van mijn leven nog geen haaknaald vast gehad, maar vind die schaatsen echt énig!

    Groetjes, Renate

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw Marjan wat gaaf!!!!
    Jij hebt dat leuk gedaan zeg met de gehaakte schaatsen, je bent een kanjer.
    Dan staan ze natuurlijk nog prachtig ook op je kaart, super gedaan.
    lieve groetjes Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Marjan,

    Wat een leuk idee is dat zeg en wat ziet het er leuk uit.

    Lieve groetjes Marrie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ziet dat er super leuk uit, dank je wel voor de tutorial!

    Groetjes, Priskilla

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat gaaf en wat een leuke kaarten heb je er mee gemaakt,dank je wel voor de uitleg!lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Marjan wat fantastisch dat je uitleg geeft over hoe je de schaatsjes kan haken ga het zeker ook maken hoor.
    Heel erg bedankt en groeten Lenie

    BeantwoordenVerwijderen